کد مطلب:69585 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:263

اشاره به کارشکنی های منافقین











ای مـردم، «ایـمـان آوریـد بـه خـدا و رسـولش و بـه نـوری كـه هـمـراه او نازل شده است، قبل از آنكه وجوهی را هلاك كنیم و آن صورت ها را به پشت برگردانیم یا آنان را مـانـنـد اصـحـاب سـَبـت لعـنـت كـنیم.» به خدا قسم، از این آیه قصد نشده است مگر قومی از اصـحابم كه آنان را به اسم و نسبشان می شناسم ولی ماءمورم كه از آنان پرده پوشی كنم. پس هر كس عمل كند مطابق آنچه در قلبش از حبّ یا بغض نسبت به علیّ می یابد.

ای مـردم، نـور از جـانـب خـداونـد عـزوجل در من نهاده شده و سپس در علی بن ابی طالب و بعد در نـسـل او تـا مـهـدی قـائم كـه حـق خـداوند و هر حقّی كه برای ما باشد می گیرد؛ چرا كه خداوند عـزوجـل مـا را بـر كـوتاهی كنندگان و بر معاندان و مخالفان و خائنان و گناهكاران و ظالمان و غاصبان از همه عالمیان حجّت قرار داده است.

ای مـردم، شـمـا را مـی تـرسـانـم و انـذار مـی نـمـایـم كـه مـن رسـول خـدا هـسـتـم و قـبـل از مـن پیامبران بوده اند. آیا اگر من بمیرم یا كشته شوم عقب گرد می نـمـایـیـد؟ هـر كس به عقب برگردد به خدا ضرری نمی رساند، و خداوند به زودی شاكرین و صـابـریـن را پـاداش ‍ مـی دهـد. بدانید كه علی است توصیف شده به صبر و شكر و بعد از او فزندانم از نسل او چنین اند.

ای مـردم، بـا اسـلامتان بر من منّت مگذارید، بلكه برخدا منّت نگذارید، كه اعمالتان را نابود مـی نـمـایـد و بـر شما غضب می كند و شما را به شعله ای از آتش و مس (گداخته) مبتلا می كند، پروردگار شما در كمین است.

ای مـردم، بـعـد از مـن پـیـشوایانی خواهند بود كه به آتش دعوت می كنند و روز قیامت كمك نمی شـونـد. ای مـردم، خـداونـد و مـن از آنان بیزار هستیم. ای مردم، آنان و یارانشان و تابعینشان و پیروانشان در پایین ترین درجه آتش اند و چه بد است جای متكبّران! بدانید كه آنان «اصحاب صحیفه» هستند، پس هر یك از شما در صحیفه خود نظر كند.

راوی مـی گوید: وقتی پیامبر (ص) نام «اصحاب صحیفه» را آورد اكثر مردم منظور حضرت از این كلام را نفهمیدند و برایشان سؤ ال انگیز شد و فقط عدّه كمی مقصود حضرت را فهمیدند.

ای مـردم، مـن امـر خـلافـت را بـه عـنـوان امـامـت و وراثـتِ آن در نـسـل خـودم تـا روز قـیامت به ودیعه می سپارم، و من رسانیدم آنچه ماءمور به ابلاغش بودم تا حجّت باشد بر حاضر و غائب و بر همه كسانی كه حضور دارند یا ندارند، به دنیا آمده اند یا نیامده اند. پس ‍ حاضران به غائبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند.

و بـه زودی امـامت را بعد از من به عنوان پادشاهی و با ظلم و زور می گیرند. خداوند غاصبین و تـعـدّی كـنـنـدگـان را لعـنـت كند! و در آن هنگام است ـ ای جنّ و انس ـ كه می ریزد برای شما آنكه باید بریزد و می فرستد بر شما شعله ای از آتش و مس (گداخته) و نمی توانید آن را از خود دفع كنید.

ای مردم، خداوند عزوجل شما را به حال خود رها نخواهد كرد تا آنكه خبیث را از پاكیزه جدا كند، و خداوند شما را بر غیب مطلع نمی كند.

ای مـردم، هـیـچ سـرزمـیـن آبـادی نـیـسـت مـگـر آنـكـه در اثـر تـكـذیـبـِ (اهـل آن آیـات الهی را) خداوند قبل از روز قیامت آنها را هلاك خواهد كرد و آن را تحت حكومت حضرت مهدی خواهد آورد، و خداوند وعده خود را عملی می نماید.

ای مـردم، قـبل از شما اكثر پیشینیان هلاك شدند، و خداوند آنها را هلاك نمود و اوست كه آیندگان را هـلاك خواهد كرد. خدای تعالی می فرماید: «آیا ما پیشینیان را هلاك نكردیم؟ آیا در پی آنان دیگران را نفرستادیم؟ ما با مجرمان چنین می كنیم. وای بر مكذّبین در آن روز».

ای مـردم، خـداونـد مـرا امر و نهی نموده است، و من هم به امر الهی علی را امر و نهی نموده ام، و عـلم امر و نهی نزد اوست. پس امرِ او را گوش دهید تا سلامت بمانید، و او را اطاعت كنید تا هدایت شـویـد و نـهی او را قبول كنید تا در راه درست باشید، و به سوی مقصد و مراد او بروید و راه های بیگانه، شما را از راه او منحرف نكند.